کسانی که در مقابل منکر ساکتند، هم عذاب با عاملین منکرند

تاریخ ارسال:ش, 12/05/1396 - 21:37
 آیت الله ناصری
آیت الله ناصری:

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه, آیت الله محمد علی ناصری، ظهر امروز در جمع اقشار مردم اصفهان، در ادامه سلسه مباحث اخلاقی، اظهار کرد:  اگر كسی چشم باطنی داشته باشد، نور اعمال و ظلمت اعمال و حالات را می بیند و می فهمد.
وی بیان کرد: اگر می گوییم وضو نور دارد، جنابت، ظلمانی و متعفن است، چشم باطن بین آن نورانی بودن یا آن تعفن و ظلمانی بودن را می بیند و می فهمد، بارها از بزرگان نقل شده كه با مشاهده یك فرد، می فهمیدند كه او در حال جنابت است، وقتی شخصی وضو گرفت، نورانیتی دارد که خودش نمی بیند؛ اما آنهایی که چشم باطنشان باز است می بینند وضو نداشته باشی، گرد و غباری اطرافت دور می زند كه آنها می بینند.
استاد برجسته اخلاق تصریح کرد: در روایتی دارد كه خدا به یكی از پیامبران خبر داد كه قومش را عذاب می كند، پیامبر علت عذاب همه قوم را پرسید، خطاب شد كه خوبان، نهی از منكر نكردند و بدان را از كار ناپسندشان باز نداشتند. بنابراین باید آنها هم عقوبت شوند.
وی ادامه داد: اگر كمی تأمل كنیم، درمی یابیم كه آنچه باعث شده تا اسلام به دست ما برسد، امر به معروف و نهی از منكر بوده است و مؤمنان در برابر كارها و ضوابطی كه برخلاف دستورهای الهی است، ساكت نمانده اند.
آیت الله  ناصری ابراز کرد: بنابراین باید خود را از فتنه ای كه غیر ظالمان را هم می گیرد، حفظ كرد، اگر فرزند شما، حجاب مناسبی نداشته باشد، این یك فتنه است و وظیفة شما پدران و مادران این است كه او را نهی كنند و اگر ساكت بمانند، همان عذاب و ناراحتی كه برای دختر ایجاد شده، برای پدر و مادر هم ایجاد می شود.
وی اذعان کرد: اگر كسی خلاف شرع انجام دهد و من هم بی تفاوت از كنار او بگذرم، من هم مانند او عذاب خواهم شد، همانطور که در روایات متعدد آمده: «مَن رَضِی بِفِعلِ قومٍ فَهوَ مِنهُم؛ هر كس به كار مردمی راضی باشد، او نیز از آنان به شمار می رود.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط