تقوی/کلید بهشت

تاریخ ارسال:ش, 12/12/1396 - 01:11
تقوا
مجموعه بیانات معلم اخلاق و معرفت حضرت آیت الله خوشوقت ره

پروردگار متعال حل همه مشکلات مادی و معنوی را زیر سر تقوا گذاشته و فرموده: «اگر تقوا را مراعات کنی، هم زندگی مادی ات منظم می ­شود و هم سعادت مادی و معنوی ات تأمین می شود.» خدا کلید ورود به بهشت را در کف باکفایت تقوا قرار داده است. لذا در قرآن فرموده: «وَ سیقَ الَّذینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّه زُمَراً»؛[1] کسانی که در دنیا تقوا را مراعات کرده اند، وقتی در روز قیامت محشور می ­شوند، آنها  را دسته دسته به بهشت می ­برند؛ چون تقوا داشته اند.
در آیه دیگر می فرماید:« ثُمَّ نُنَجِّی الَّذینَ اتَّقَوْا»؛[2] در روز قیامت نجات از تمام بدبختی ها و مشکلات، نصیبب کسانی است که در دنیا تقوا را مراعات کرده اند.
خدا در آیه ای دیگر صریحاً فرمود: «تِلْکَ الْجَنَّه الَّتی‏ نُورِثُ مِنْ عِبادِنا مَنْ کانَ تَقِیًّا»؛[3] من این بهشت به این خوبی را برای انسان های باتقوا ساخته و پرداخته ام. این بهشت را به بنده­ های باتقوا می­ دهم؛ به فسّاق  و فجّار نمی­ دهم.
بنابراین فردا کلید ورود به بهشت، تقواست. چون خدا وعده داده است که: «وَ أُزْلِفَتِ الْجَنَّه لِلْمُتَّقِینَ».[4]بهشت در روز قیامت برای چه کسی آماده می ­شود؟ برای اهل تقوا. پس فردا تقوا کلید ورود به بهشت  است و امروز هم سپر بلا در دنیاست. در اثر تقواست که انسان در دنیا به زندان نمی­ رود، اعدام نمی ­شود، شلاق نمی­ خورد، دستش را نمی ­بُرند و آبرویش نمی ­رود. هیچ کدام از این ها برای آدم باتقوا پیش نمی ­آید.  
**********************************
منبع:​​کتاب طریق بندگی؛معلم اخلاق و معرفت حضرت آیت الله خوشوقت ره
**********************************
پی نوشت ها:
[1]. زمر، 73.
[2]. مریم، 72.
[3]. مریم، 63.
[4]. شعراء، 90
.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط