تسویف

تاریخ ارسال:ش, 01/04/1397 - 22:32
غفلت
حاج شیخ جعفر ناصری

ما غافل هستیم و همه درصدد این هستیم که اگر امروز نشود، تصمیم داریم فردا خوب بشویم. ان شاءالله از فردا خواب را کنار می گذارم. شیاطین بعد از ۱۰ – ۱۵ سال، نمره ای که به این گونه افراد می دهند این است که «آقا از افرادی است که همیشه تصمیم دارند خوب شوند». شیطان هم از این که تصمیم، همیشه به فردا معلّق است، خیلی خوشحال است.
چه بسیار افرادی را که خاک در برگرفته در حالی که می خواسته اند خوب بشوند! با این که آن ها استعداد هم داشته اند؛ افرادی که هر روز تمدید می کنند که حالا امروز را بخوابیم، فردا صبح یک کاری  می کنیم إن شاءالله. در روایتی از امام باقرعلیه السلام نقل شده است که فرمودند:
إِیَّاکَ وَ التَّسْوِیفَ  فَإِنَّهُ بَحْرٌ یَغْرَقُ فِیهِ الْهَلْکَى؛[۱]
برحذر باش از امروز و فردا کردن؛ زیرا این کار، دریایی است که مردمان در آن غرق و نابود می شوند.
ارتباط خاک و استعدادهای ناکامی که در خودش فرو برده است، یک عالم عجیبی دارد. این استعداد ها به کجا می روند؟! این استعداد، جزء نیروهایی است که از آن استفاده نشده است؛ این استعدادها مانند بمب های خیلی حساسّی است که می توانسته بر علیه شیطان و فساد در دنیا منفجر شود تا آن ها را از بین ببرد؛ ولی شیطان نگذاشته است که این بمب ها منفجر شود؛ از این رو بسیار خرسند است. زمین، این  افراد را سالیان سال فشار می دهد به این دلیل که «استعداد را داشتی؛ ولی از آن استفاده نکردی».
-----------
پی نوشت:
[۱] . بحار الأنوار (ط – بیروت)، ج‏۷۵، ص۱۶۴
--------------
منبع: بنیاد هاد

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط