شرط سرباز گیری مولا

تاریخ ارسال:ش, 02/08/1397 - 13:10
شناخت مهدویت
آیت الله قرهی

..هر چه می گذرد، ما به زمان ظهور مولایمان بیشتر نزدیک می شویم. طبیعی است سربازگیری مولا هم وابسته به معرفت افراد است...

شناخت مهدویت مخصوصاً در زمان ما، از أوجب واجبات است. هر چه می گذرد، ما به زمان ظهور مولایمان بیشتر نزدیک می شویم. طبیعی است سربازگیری مولا هم وابسته به معرفت افراد است.
مباحث مهدویت برای این است که معرفتمان را زیاد کنیم و جدّی هم وقتی انسان با معرفت جلو می رود، خودش لذّت می برد.یک موقع کاری از روی حبّ و علاقه است که این حبّ هم فطری است؛ مادرانمان در دوران شیردهی، با شیر پاکشان، حبّ آل  الله را با اشک ریختن برای ابی عبدالله(عليه الصّلوة و السّلام) و شرکت کردن در مجالس روضه، مساجد و مهدیه  ها در دل ما کاشته و لقمه حلال پدرانمان ما را در این سمت و سو نگاه داشته است. امّا یک موقع است که انسان با معرفت جلو می رود و آن وقت است که خودش لذّت می برد.
وقتی شما بفهمید چرا شیعه هستید و دلیل شیعه بودنتان چیست، آن وقت اگر عالم و آدم هم برگردند، شما برنمی گردید. امّا اگر فقط از روی حبّ باشد، وقتی یک نفر یک شبهه خیلی کوچک بیندازد انسان متزلزل می شود.
امّا همین قدر که با دانستن این مطالب بر علم ما افزوده شود بسیار عالی خواهد بود. این ها عامل می شود که معرفت انسان اضافه  شود و در آن یارگیری و سربازگیری مؤثر خواهد بود.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط