پیامبر، خائف ترین مردم!

تاریخ ارسال:س, 02/18/1397 - 11:04
خوف ممدوح
آیت الله قرهی

پیغمبر اکرم، محمّد مصطفی(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «أنا اخوفکم من الله تبارک و تعالی»، من خائف ترین شما نسبت به خداوند هستم. پیامبر که در عصمت کامله هست، میترسد در جهنّم بیافتد؟! در روایت داریم: پیامبر که دارد از روی پل صراط رد میشود، به برکت قدومشان، جهنّم آرام و خاموش میشود، حتّی بعضی میگویند چه شد؟! میگویند: پیامبر رد شدند. لذا آتش بر بدن مقدّس ایشان حرام است و حتّی اگر در جهنّم هم وارد شوند، آنجا هم سرد و خاموش میشود. همانگونه که وقتی ابراهیم خلیل را با منجنیق به آن آتش عظیم که خودشان هم نمیتوانستند به آن نزدیک شوند، انداختند، آتش، گلستان شد. شیطان به صورت پیرمردی آمد و برای اوّلین بار منجنیق را به مردم یاد داد تا این کار را انجام دهند. امّا با این که خصوصیّت نار، سوزاننده بودن اوست، امّا سرد شد. «یا نار کونی بردا و سلاما»، هم خنک میشود و هم سالم نگه میدارد. چیزی نیست که در آتش بیفتد و سالم بماند، این یک قاعده است. امّا جهنّم اصلاً مطیع پیامبر است. خلیفة الله است.
پس پیامبر از چه میترسند که میفرمایند: من خائف ترین شما هستم؟ از این که من از خدا دور شوم.
در روایتی که هم اهل جماعت دارند و هم ما داریم، پیامبر ذیل آیه ی «فاذا فرغت فانصب»، فرمودند: با این که من باید مردم را هدایت کنم، امّا بهترین موقع، موقعی است که با خدا خلوت می کنم و تا فارغ می شدند، خلوت بر خدا را بر همه چیز ترجیح می دادند. عاشق معمولاً دوست دارد که با معشوق خودش خلوت کند.
لذا قبلاً بیان کردم: اولیاء خدا و عرفای عظیم الشّأن، اتّفاقاً دوست ندارند که کسی از خلوت خودشان با پروردگار عالم، آگاهی داشته باشد. شما تصوّر می کنید آیت الله العظمی بهجت و ... خوششان می آمد که معروف شدند؟! اتّفاقاً ناراحت بودند و می گفتند: خدایا، چه کردیم که به شهرت گرفتار شدیم. آن ها دوست دارند که آنچه بین خودشان و خدایشان هست، بر کسی آشکار نشود. نه این که از مردم دوری کنند، بلکه بین مردم هستند، امّا دوست ندارند کسی از ارتباطشان با خدا چیزی بداند. اگر این طور نبودند که عارف بالله نبودند. نعوذبالله تبدیل به دکان و بازار می شد. آن ها بری از این مطالب هستند.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط