باب چهل و یکم ثواب پاک کردن و اصلاح راه عبور مردم و رهنمائی براه برای دیگران‌

تاریخ ارسال:ج, 09/24/1396 - 15:58

اخبار باب‌

: (2) 1- خصال: بسندش تا رسول خدا (ص) که بنده‌ای به بهشت رفته برای اینکه یک شاخه حاز را از راه مسلمانان پاک کرده.
(3) 2- امالی صدوق: بسندش تا رسول خدا (ص) که عیسی بن مریم بگوری گذر کرد که صاحبش در عذاب بود و سال آینده بدان گذر کرد و عذابی نداشت و گفت: پروردگارا من سال گذشته باین گور گذر کردم و صاحبش در عذاب بود و امسال بدان گذر کردم و عذابی نداشت؟ و خدا باو وحی کرد ای روح الله فرزند خوبی داشت که به بلوغ رسید و راهی را درست کرد و یتیمی را در پناه گرفت و منش آمرزیدم در برابر کاری که پسرش کرد.
(4) 3- امالی طوسی: بسندی که رسول خدا (ص) فرمود: هر که پاک کند از راه مسلمانان آنچه آزارشان دهد خدا برایش بنویسد اجر خواندن چهار صد آیه که هر حرفش ده حسنه دارد.
گویم: با سندش در باب کلیات مکارم گذشت (5) 4- همان: بسندش تا امام ششم (ع) که شیوه علی بن الحسین (ع) این بود که چون به کلوخی در میان راه میگذشت از مرکبش فرود می‌آمد تا آن را با دست خود از سر راه دور کند تا آخر خبر.
(6) 5- دعوات راوندی: از پیغمبر (ص) روایت است که فرمود: بر هر مسلمانی در هر روز یک صدقه است، گفته شد: چه کسی بر آن توانا است؟ فرمود: پاک کردن تو مایه آزار را از سر راه صدقه باشد، رهنمائی هر کسی براهی که خواهد صدقه باشد، عیادت بیمار صدقه باشد، امر بمعروف صدقه باشد، نهی تو از منکر صدقه باشد، جواب دادن سلام هم صدقه است