صلیب حضرت مسیح در حرم امام حسین(علیه السلام) + تصاویر

تاریخ ارسال:پ, 07/06/1396 - 16:07

سرهنگ «احمد الحسناوی» مدیر اطلاع رسانی پلیس استان کربلا اعلام کرد: میلیونها نفر از عزاداران حسینی عازم کربلا هستند، هزاران نفر از اتباع خارجی نیز خود را به کربلا رسانده و  همچنین پیروان ادیان غیر اسلامی نیز در این مراسم عزاداری شرکت کرده اند.
علاوه بر زائران عراقی، زواری از دیگر کشورهای عربی، اسلامی و اروپایی خود را به کربلا رسانده و صدها هزار نفر از زائران و دوستداران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با وجود تهدیدهای امنیتی از شهرهای مختلف عراق با پای پیاده عازم کربلای مقدس شده اند.
یکی از زائران به خبرنگار العالم گفت:از کشور آذربایجان برای شرکت در مراسم عزاداری آمده ام. این مراسم برای ما مسلمانان حماسه عظیم ایمانی است.
یکی دیگر از عزاداران حسینی می گوید: برای احیاء سالگرد شهادت امام حسین(علیه السلام) به همراه برادران عراقی از منطقه «الاحساء» عربستان سعودی به اینجا آمده ام و  زائران دیگری نیز از مناطق مختلف عربستان به کربلاء آمده اند.
به گفته مسئولان استان کربلا، هزاران نفر از کشورهای خارجی برای زیارت در کربلا حضور دارند.
«زهیر ابودکه» عضو شورای استانداری کربلا به خبرنگار العالم گفت:علاوه بر مشارکت عزاداران عرب و خارجی، زائرانی از کشور چین نیز به کربلا آمده اند. همچنین، از ادیان دیگر مانند مسیحی ها و «صابئی ها»( پیروان حضرت یحیی) نیز از استان های مختلف عراق به کربلاء عازم شده اند. 
 گفتنی است در همین راستا تصویر زیر نیز از شرکت علمای مسیحی عراق در یکی از مجلس عزاداری محرم امسال در دفتر «حجت الاسلام سید عمار حکیم» منتشر شده است.

علمای مسیحی در دفتر حجت الاسلام سید عمار حکیم 
عراق به عنوان منطقه ای بسیار باستانی و تمدنی، کشوری با تنوع مذهبی بالاست که پیروان ادیان گوناگون ـ اسلام شیعی، اسلام سنی، مذاهب مختلف مسیحیت، یهودیت، صابئیت، آشوری، یزیدی و ... ـ در آن زندگی می کنند.

هیات عزاداران مسیحی در عراق