چه کار کنم همسرم را بيشتر دوست داشته باشم؟

تاریخ ارسال:س, 11/03/1396 - 23:37
ایجاد محبت بین زن و شوهر
محبت به همسر

برادر گرامی، برای افزایش علاقه به همسر و ابراز این علاقه، راه های گوناگونی وجود دارد. در ادامه به برخی از این راه ها می پردازیم:
1. به همسر خود توجه کنید
یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مردان در تشنه نگه داشتن همسر خود مرتکب می شوند آن است که به او توجه کافی نشان نمی­دهند. توجه کردن به همسر یکی از موثرترین روشهای سیراب کردن قلب او و ایجاد احساس محبوبیت در قلب وی است.
توجه به همسر به این معناست که تمام و کمال و با تمامی وجود خود در کنارش و با او باشید. مشغول هیچ کار دیگری نباشید، تلویزیون تماشا نکنید، روزنامه و مجله یا کتاب نخوانید و تمامی توجه خود را فقط صرف او کنید، حالش را از او بپرسید و با حواس کاملاً جمع به صحبتهای اوگوش کنید.
توجه شما به این طریق به همسرتان به او می­گوید که برای شما مهم است و برای او ارزش قائلید. هرگاه دربست و تمام و کمال توجه می­کنید لحظات گرانقدر و ارزشمند صمیمیت می­توانند ایجاد شوند.
2. محبت خود را به همسرتان ابراز کنید
اغلب زنها، بیشتر تشنه محبت جسمانی، اما غیرجنسی از جانب شوهرانشان هستند. آنان دوست دارند ناز و نوازش شده و در آغوش گرفته شوند بدون اینکه آمیزش جنسی در کار باشد. محبت جسمانی یعنی هر روز به لحاظ جسمانی با همسر خود ارتباط برقرار کنید دستش را بگیرید، او را به خود نزدیك كنید، او را ببوسید، موهایش را نوازش کنید، و از نظر جسمانی و فیزیکی با او صمیمی شوید. هرگاه به همسر خود محبت جسمانی می کنید قلب او را عمیقاً سیراب می سازید.
3. از همسر خود تشکر کنید
زن ها به شدت نیازمند آنند که شوهرانشان از آنان تشکر کنند. ممکن است مرد سعی کند با انجام کار زیاد یا انجام وظایف خود در خانه قدردانی خود را به همسرش نشان دهد. اما آن چه قلب زن ها به راستی به آن نیاز دارد، شنیدن تشکر و قدردانی شما در قالب الفاظ و عبارات است.
دانستن این که شما قدردان زحمات همسرتان هستید، برای آنان همیشه کافی نیست. آنان نیاز دارند آن را از زبان شما بشنوند. زنان به کلمات و گفتار شما احتیاج دارند. ابراز کلمات عاشقانه و نیز تعریف و تحسین کلامی و گفتاری شما، همانند جواهرات برای آنان ارزشمند و گرانقدر هستند. این گونه سخنان موجب می شوند زنان احساس ارزشمند بودن کنند و به آنها احساس خوشبختی و رضایت می دهند.
زن ها نیازمند آنند که مرد زندگی شان برای نگه داری و بزرگ کردن بچه ها و انجام دادن کارهای خانه از آن ها تشکر و قدردانی کنند. آن ها نیاز دارند شوهرشان به دلیل شستن و اتو کردن لباس های آنها، پختن غذای مورد علاقه شان، پذیرایی مناسب از مهمان ها، یا مراقبت و نگهداری از خانه، از آنان تشکر کنند. مادران شاغل به ویژه نیاز دارند که شوهرانشان از آن ها برای مراقبت از بچه ها و انجام کارهای خانه در عین شاغل بودن، تشکر و قدردانی کنند.
4. عشق خودتان را بر زبان آورید
خیلی از مردها، جملة کوتاه «دوستت دارم» را خیلی کم به همسرشان می گویند یا اصلاً بر زبان نمی آورند، چون تصور می کنند «او که می داند من دوستش دارم، پس چرا باید آن را بگویم.» هر زنی نیاز دارد جملة «دوستت دارم» را هر روز به دفعات بشنود.
این دو کلمة سحرآمیز، یعنی «دوستت دارم» را بارها و بارها، دوباره و دوباره به همسرتان بگویید. او از شنیدن این کلمات هرگز خسته نمی شود.
5. از همسرتان تعریف و تمجید کنید
از همسرتان تعریف کنید و نشان دهید مدیون او هستید. از زیبایی او، از سلیقه اش، از توانایی اش در ادارة خانه و مراقبت از فرزندان، و از دست پخت او تعریف کنید و او را به خاطر این توانایی ­ها مورد ستایش قرار دهید.
همواره سعی کنید نکات مثبت همسرتان را بزرگ و نکات منفی او را کوچک بشمارید. به جای آن که مدام عیوب و نقاط ضعف همسرتان را یادآور شوید، آنها را فرمواش کنید و به جای آن، نقاط قوت و توانایی های او را بازگو کنید. این کار، اعتماد به نفس همسرتان را بالا می برد و به او احساس ارزشمند بودن می دهد.
6. برای همسرتان هدیه بخرید
هدیه دادن به همسر، نشانه حس قدردانی و علاقة شما به اوست. به او می فهماند که برایتان ارزشمند است و او را دوست دارید.
-------------------------------
منبع:پرسمان دانشجویی اخلاق وعرفان

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط