شرط تأثیر کرامت

تاریخ ارسال:چ, 11/18/1396 - 20:25
کرامت
حاج شیخ جعفر ناصری

کرامات انواع و اقسام دارد. بخشی از آن، تأثیر نَفس است. وقتی که تأثیر برای نفس باشد، اگر فردی قوی تر در آن محضر باشد و اراده کرده باشد که این کار اتفاق نیفتد، نمی افتد
خداوند آیت الله کشمیری قدس سره را رحمت کند، می فرمودند: در زمان جوانی، مردی از لبنان آمده بود که علما را خیلی تحت تأثیر قرار داده بود. او احضار روح داشت و در مورد فرج حضرت که آن مواقع خیلی مرسوم بوده از او سوال می کردند. ایشان می فرمودند: یک مجلسی گرفتند که او هم حضور داشت و چند گونه هنر خود را نشان داد. من گفتم: ایشان امروز نمی تواند کاری کند؛ یعنی اتفاقی نمی افتد.
او مشغول شد و خواست سؤالی را که یکی از آقایان پرسیده بود، جواب بدهد؛ ولی نتوانست. بعد قرار شد شب در جای دیگری حضور داشته باشد، شب هم یک جای دیگری رفته بود، من گفتم: حالا هم نمی شود. دوباره نشد تا این بنده  خدا خطاب به آیت الله کشمیری گفته بود: این حرف چیست که شما می گویید نمی شود؟ و آیت الله کشمیری در جوابش گفته بودند: «بالأخره باید حد و حدود را بشناسی و بفهمی که چرا نمی شود؟» خلاصه او هر کاری کرد، نشد.
تصرفات و تاثیرات از نفس شروع می شود تا برسد به ابزاری حقیقی که در عالم، جایگاه دارند؛ مانند اسامی حق تعالی؛ مثلا اگر «باسمک الذی …» بخوانی، فلان اتفاق می افتد. این ها ابزاری هستند که اگر در دست شخصی بود، دیگر کسی نمی تواند جلوی آن [اثر] را بگیرد، مگر کسی خیلی بالاتر از آن را داشته باشد.
در مصادیق قرآنی چیزی که بلعم باعورا داشت، و بر اثر عدم مراعات، از او گرفته شد، مسائلش جداست، و غیر از تأثیر نفس است. کسی می تواند این ها را از هم تفکیک کند که شناخته باشد و رفته باشد.
بعضی از مردم یک خواب می بینند و می گویند: در خواب فلان چیز را به من گفتند، و فکر می کنند حالا که در خواب گفتند، تمام است. در خواب هم شیاطین هستند، در آسمان هم شیاطین می روند. خیال، محکم ترین کانالی است که شیاطین از آن به نفوس، حتی به نفوس اولیا وارد می شوند. غیر از انبیا که عصمت دارند، بقیه در این خطر هستند. انبیا را هم خدای متعال به آن ها عصمت داده است.
---------------
منبع: بنیاد هاد

مطالب مرتبط: 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط