ارتباط مبلغان با منطقه تبلیغی، حتی بعد از ایام تبلیغ

تاریخ ارسال:ش, 02/22/1397 - 17:33
مبلغان تبلیغی
سیدی

روحانیون و مبلغان موفق همانگونه که در سفرهای تبلیغی با مردم در تماس هستند، بعد از تبلیغ نیز با مردم منطقه تبلیغی در تماس هستند و با اخلاق و رفتار درست، کماکان تاثیرگذاری خود را خواهند داشت.
هر روحانی که به منطقه ای می رود، طبعا افرادی جذب اخلاق و رفتار و منش او خواهند شد و سوالات(شرعی و مبتلا به)خود را از او می پرسند؛ این شرایط، راهی را برای تاثیرگذاری روحانی مبلغ فراهم می سازد. راهی که می تواند چه بسا سالهای سال نیز تداوم یابد(یا با حضور دوباره در منطقه و یا از طریق فضا مجازی، موبایل ).
ارتباط داشتن روحانی مبلغ با مردم(منطقه ای که تبلیغ رفته)، نیکی در حق برادران دینی است. چنانکه امام صاددق(علیه السلام) می فرماید: «و بِرّوا بِإخوانِكُم وَ لَو بِحُسنِ السَّلامِ؛ و به برادران (دينى) خود نيكى كنيد، هر چند با سلام كردن خوب باشد.»[1]
وقتی که یک روحانی، مثلا با یک جوان روستایی(از منطقه تبلیغی) در تماس است(از طریق موبایل)، طبعا آن جوان از شبهات دینی پیش آمده و یا مسائل مورد ابتلا(ازدواج و غیره) خواهد پرسید و آن روحانی را الگوی خود خواهد گرفت. چه بسا این ارتباط ها باعث شود تا روحانیِ مبلغ را بار دیگر دعوت کنند.
طبعا شخص روحانی با ارتباط با مردم منطقه، از تاثیرگذاری فعالیت های تبلیغی خود(در سالهای گدشته) و نیز فعالیت های دیگر مبلغان باخبر خواهد شد.
به امید موفقیت طلاب در زمینه ارتباط موثر با مردم.

پی نوشت:
1ـ كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 157

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط