بستن کوله بار علمی قبل از تبلیغ!

تاریخ ارسال:س, 02/25/1397 - 01:21
مبلغان تبلیغی
محسن یعقوبی

یکی از امور مهمی که در تبلیغ مورد نیاز است، این است که مبلغ دینی باید کوله بار علمی خود را بسته باشد و بعد به سمت مکان مورد تبلیغ خود حرکت کند.
اینطور نباشد که اگر به مناسبتی تبلیغ می رویم مثل ماه مبارک رمضان و یا دهه محرم، تازه در محل تبلیغ به دنبال مطلب برای سخنرانی و منبر باشیم، بلکه باید از قبل مطالب خود را آماده کرده و دسته بندی کرده باشیم.
و نکته مهم دیگری که لازم به ذکر است این می باشد، که باید از فرهنگ و عرف محل تبلیغ خود اطلاعات کافی داشته باشیم تا براساس فرهنگ آنها و مطالبی که مورد نیاز آنها می باشد، مطالب خود را ارائه نماییم، یعنی باید متناسب با نیاز مخاطب سخنرانی کنیم که این خود یکی از اصول اساسی و مهم سخنرانی می باشد.
گاهی طلبه ای وارد روستایی شده و در طول یک دهه سخنرانی، مطالبی را بیان فرموده که اصلا مورد نیاز مردم آن دیار نبوده است؛ لذا اگر قرار است که تبلیغ ما اثرگذار باشد، اولا باید شناخت کافی از محل تبلیغ داشته باشیم و ثانیا متناسب با نیاز مخاطبمان مطالب علمی خود را آماده کنیم، ضمن اینکه باید مطالب دقیق علمی را با زبان عوام پسندانه ارائه کنیم تا همه مخاطبین چه آن کشاورز و چه آن دانشجو، بتوانند استفاده کنند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.