فلسفه انتظار/کسی که به تشخیص مسلم بن عقیل ایراد بگیرد بر تشخیص امام حسین هم ایراد می گیرد

تاریخ ارسال:پ, 07/22/1395 - 12:55
حجت الاسلام ماندگاری
حجت الاسلام ماندگاری تبیین کرد:

به گزارش خبرگزاری ضیاءالصالحین به نقل از بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری یکی از نخبگان تبلیغی، امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها سخنرانی نمود.
وی در ادامه خطابه های شب قبل به توضیح نوع دوم امتحان یعنی امتحان با نداده ها پرداخت و گفت: دومین نوع ابتلا، امتحان با نداده های الهی است مانند دعاهایی که می کنیم ولی مستجاب نمی شوند.
حجت الاسلام ماندگاری به غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و دعا برای ظهور ایشان اشاره کرد و اظهار نمود: برای پاسخ به این سوال که چرا امام زمان ظهور نمی کند؟ باید فلسفه غیبت، انتظار و ظهور را بدانیم.

فلسفه غیبت

رئیس موسسه روایت شهدا فلسفه غیبت امام زمان را عدم لیاقت مردم عنوان نمود و توضیح داد: فلسفه غیبت امام زمان، عدم لیاقت بشریت در استفاده از انسان کامل بود، بنابراین تا این مانع برطرف نشود ظهور اتفاق نمی افتد چراکه تا امام عسکری علیه السلام همه ائمه مأمور به ظاهر بودند اما امام زمان مأمور به باطن است پس باید اول باطن درست بشود تا امام از پس پرده ی غیبت بیرون بیایند.

فلسفه انتظار

این خطیب توانا فلسفه انتظار را تربیت برشمرد و تشریح نمود: فلسفه انتظار تربیت است تا با این تربیت لیاقت دیدار امام زمان را پیدا کنیم.
وی به مصادیق تربیت نیز اشاره کرد و گفت: تربیت به آمار زیاد زائران کربلا نیست هر چند که نشانه خوبی است بلکه لیاقت به پایین آمدن آمار طلاق ها، اختلاسها، بدحجابی ها و غیره است.
حجت الاسلام ماندگاری به فراهم بودن بستر برای تربیت در حکومت اسلامی و موانع آن اشاره کرد و اضهار داشت: آمار چند هزار طلاق در سال در دولت اسلامی مقبول نیست؛ در حکومت اسلامی بودن حقوق نجومی حتی اگر یک نفر هم باشد زیاد است تا چه رسد به ده ها نفر.
خطیب امشب حرم مطهر ادامه داد: تربیت به این است که مردم بدانند از این نعمت حیات، نعمت ثروت چطور برای بندگی خدا بهره بگیرند.
این نخبه تبلیغی به وجود ۷۰۰۰۰ مسجد در سراسر ایران اشاره کرد و تصریح نمود: در ایران حدود هفتاد هزار مسجد داریم که اگر روحانیت همت کنند و هر کدام از این مساجد تنها هزار نفر را زیر پوشش گرفته و تربیت کند می شود هفتاد میلیون تربیت شده برای ظهور آماده کرد.

فلسفه ظهور

ماندگاری فلسفه ظهور را هدایت عنوان و اظهار کرد: هدف اصلی از وجود همه اولیاء الهی هدایت بشر می باشد، هدف اصلی از ظهور امام زمان عجل الله نیز همین هدایت می باشد هر چند که ما در دوران غیبت از هدایت ولی فقیه و دیگر فقها استفاده می کنیم اما اینها نور قمر اند ولی اگر ظهور فرماید به نور خورشید دست خواهیم یافت.

فلسفه عدم استجابت دعا

این نخبه تبلیغی با بیان اینکه فلسفه عدم استجابت دعا سه چیز می باشد که خدا می خواهد اول آن علل برطرف شود بعد نعمت خود را ارزانی دارد، عنوان نمود: عدم استجابت دعا سه علت دارد:
۱ – عدم لیاقت
​۲- علت فاعلیت
​۳- علت موانع
وی در ادامه به توضیح هر کدام پرداخت و گفت: ارزش و اعتبار امام خیلی بالاست و ما لیاقت او را نداریم و برای اینکه لیاقت پیدا کنیم باید با استناد به آیه ۷ سوره احزاب، باور کنیم که امام بر ما حق تقدم دارد همانطور که مربی نسبت به بازیکن، فرمانده نسبت به سرباز و غیره حق تقدم دارد.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه هنوز حق تقدم امام را نفهمیده ایم به رابطه حضرت ابوالفضل و امام حسین علیهما سلام اشاره و بیان کرد: باید باور کنیم در عالم هستی به ما عطا کرده و آنها در تشخیص بر ما حق تقدم دارند، همانطور که حضرت ابوالفضل باور کرده بود به همین خاطر در مقابل امام تسلیم بود و بی چون و چرا فرمایش او را اطاعت می کرد.

در عصر غیبت حق تقدم با فقها است

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری با بیان اینکه در عصر غیبت ولی فقیه و فقها جانشین امام زمان هستند، تصریح کرد: در زمان غیبت وظیفه ما تبعیت از فقها که راهنمایان در این عصر هستند می باشد، وقتی ولی فقیه و دیگر فقها می گویند پول بیت المال کشور امام زمان را برای ترویج موسیقی خرج نکنید، وقتی می گویند وضع حجاب در جامعه، صدا و سیما و فیلم ها و سریالها مناسب نمی باشد، بعضی ها هزار بهانه می تراشند.
وی به برخی ایراد تراشی و بهانه تراشی های بعضی ها در مقابل خواسته های فقها اشاره کرد و ادامه داد: کسی که به تشخیص مسلم بن عقیل ایراد بگیرد بر تشخیص امام حسین نیز ایراد می گیرد.
این کارشناس مسائل مذهبی علت دوم تأخیر در نعمت ظهور را عدم تلاش کافی دانست و تشریح کرد: برای ظهور حضرت باید تلاش لازم را بکنیم چرا که «لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى[۱]».

سه پایه ی اساسی انقلاب

این نخبه تبلیغی به سه مشخصه و پایه ی هر انقلابی اشاره و کرد: در هر انقلابی باید سه چیز مهیا باشد:
​۱– ظهور انقلاب پذیرنده می خواهد؛ یعنی مردم باید از وضعیت موجود خسته و برای وضعیت مطلوب تشنه شوند.
۲- هر انقلاب جنگی دارد و هر جنگی رزمنده می خواهد؛ رزمنده یعنی اینکه آمادگی داشته باشد و وابستگی نداشته باشد.
۳- هر انقلابی فرمانده می خواهد، فرماندهی مانند روح الله خمینی رحمت الله علیه که در رأس مناطق مختلف باشند، فرماندهی که اگر میلیاردها پول در اختیارش باشد گوشه چشمی به آن نداشته باشد.

 

پی نوشت:
[۱] - سوره نجم، آیه ۳۹.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.