از عجایب «اذکار سبعه»

تاریخ ارسال:ج, 12/11/1396 - 17:58
توحید

حجت الاسلام کاظم صدیقی مدرس اخلاق حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت تهران نقل می کند:
من همه ساله مکه که می رفتم قبل از رفتن به مکه به محضر آیت الله بهاءالدینی می رسیدم و توصیه می خواستم از ایشان. ایشان به من توصیه هایی می کرد و من این توصیه ها را در سفر مکه عمل می کردم. بعد هم که داشتم می آمدم، یک عمامه ای یا چیزی را برای ایشان هدیه می خریدم.
این دفعه که رفتم محضر ایشان این مطلب را فرمودند:
شما وقتی که می روید مسجدالنبی از قسمت جنوب شرقی مسجد، از آن قسمت هفت قدم می آئید به جلو و قسمت بعدی را هم گفت که من نمی توانم دقیق به شما بگویم. به خاطر اینکه ایشان این را به ودیعت پیش من گذاشت. آن وقت از دو طرف به من دستور داد وقتی که قدم زدی آمدی جلو رسیدی به آنجا، آنجا بنشین و این ذکر سبعه را بگو. این ذکر را که گفتی إن شاءالله به حوائجت خواهی رسید.
ذکر سبعه عجیب است، علامه حسن زاده آملی بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب اذکار سبعه را دارد که اینها را از آقاسید علی آقا قاضی گرفته اند. ذکر سبعه واقعاً یک ذکریست که معجزه می کند در نفس انسان عجیب معجزه می کند.
استاد صدیقی می فرمایند، عرض کردم: آقای بهاءالدینی چه وجهی دارد که من باید آنجا بنشینم و این اذکار سبعه را بگویم؟ چه وجهی دارد هفت قدم از آنجا قدم بزنم؟
گفت: وجهش این است که دارم به شما می گویم فقط پیش شما بماند.
وقتی که حضرت زهرا سلام الله علیها آمد برای دفاع از علی ابن ابی طالب علیهماالسلام بدنش خون آلود بود وقتی که آمد، که داخل مسجد، وارد نشد وقتی که برگشت دیگر توان از او رفت دیگر به گونه ای شد که می خواست ادامه راه را بدهد نتوانست، آنجا نشست و فکر می کنم که آن مکان به خون فاطمه سلام الله علیها رسیده است. آنجا حاجت تان را بخواهید.
این ذکرها در زبان اهل ذکر به ذکرهای هفتگانه مشهور شده اند و عبارتند از:
۱- بسمله یعنی گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم».
۲- حوقله، یعنی گفتن:«لا حول و لا قوه الا بالله».
۳- تسبیح، یعنی سبحان الله،
۴- تحمید یعنی، الحمد لله،
۵- تکبیر یعنی الله اکبر،
۶ تهلیل یعنی، لا اله الا الله.
۷- صلوات یعنی«اللهم صل علی محمد و آل محمد»

 

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.

مطالب مرتبط