استفاده از تشویق در تبلیغ دین

تاریخ ارسال:ج, 12/11/1396 - 16:00
تبلیغ دین
سید حسین سیدی

یکی از روشهایی که در تبلیغ دین باید توسط روحانیون محترم بکار گرفته شود، استفاده از برنامه ای به اسم تشویق و ترغیب است. اگر این برنامه با اخلاق و رفتار مناسب توام شود، تاثیر به مراتب بهتری بر جای خواهد گذاشت.
استفاده از تشویق و ترغیب در برنامه تبلیغی پیامبران نیز بوده است. «أن اعبدوا الله واتقوه وأطیعون* یغفرلکم من ذنوبکم ویؤخرکم إلى أجل مسمى؛ که خدا را بپرستید و از او پروا دارید، و مرا فرمان برید. تا برخى از گناهانتان را بر شما ببخشاید و اجل شما را تا وقتى معین به تأخیر اندازد.» [1]
نکته مهم: هر چند پیامبران با مشرکان مواجه بودند، و مبلغان دین با مردم مسلمان و معتقد روبرو هستند، اما شیوه های رفتاری و تبلیغی آن مردان الهی را می شود در مسیر تبلیغ دین استفاده کرد.
یکی از آساننترین راههای تشویق مردم به فعالیتهای دینی، برگزاری مسابقات و تعیین جایزه برای آن است. مخصوصا برای کودکان و و نوجوانان که جایزه دادن و تشویق آنان، برایشان خاطره انگیز است. گر چه این روش در همه جا قابل اجرا است، اما در محیطهایی مثل مدارس، می توان به بهترین وجه از آن استفاده کرد. شکی نیست که باید این روش تبلیغی با مهربانی و خوشرفتاری و جذابیت وغیره همراه شود تا نتیجه بخش تر باشد.
-----------
پی نوشتها:
1ــ نوح/3 و 4

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.