مبلغان و آگاهی از محیط تبلیغی

تاریخ ارسال:ش, 01/18/1397 - 19:58
مبلغان تبلیغی
سید حسین سیدی

مبلغی که به یک منطقه برای تبلیغ می رود، اگر قبل از رفتن به آنجا، از آن منطقه اطلاعاتی ولو اجمالی، داشته باشد، بهتر می تواند با اهالی آنجا ارتباط برقرار کند. بدون شک این نکته، زیرکی و تجربه و کاردانی مبلغان را می طلبد.
حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «الْمُؤْمِنُ‏ كَيِّسٌ‏ عَاقِلٌ؛ مومن زیرک و عاقل است».[1]
مبلغ زیرک و کاردان می داند که باید برای آگاهی بهتر از منطقه تبلیغی، باید از دوستانی که قبلا به آن منطقه رفته اند، و نظائر آن، کمک بگیرد. زیرا که موفقیت تبلیغ در گرو همین شناخت هاست. مثلا از وضعیت کسب و کار مردم منطقه، از وضعیت بیکاری منطقه و مانند آن.
یک مبلغ باتجربه می داند: در منطقه ای که بیکار فراوان دارد، با حاشیه های زیادی راجع به کارآمدی دولت، و نیز علت ثروتمندی بعضی، و فقر برخی دیگر، و سوالاتی از این دست روبرو می شود که باید خود را برای پاسخ دادن به آنها آماده کند.
-----------
پی نوشت:
1ــ عيون الحكم و المواعظ (لليثي) ص30

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.