مبلغان و پیگیر ی دغدغه ها

تاریخ ارسال:پ, 01/30/1397 - 19:30
مبلغان
سید حسین سیدی

یکی از رفتارهایی که یک مبلغ باید در سیر تبلیغی خود داشته باشد، پیگیر بودن و اهمیت دادن به مسائل بر زمین مانده است. بدون شک رعایت این نکته از سوی مبلغ دین، باعث موفقیت در تبلیغ و جذب افراد بسوی او خواهد شد.
شکی نیست که تبلیغ دین خدا در راستای فرامین الهی است، و باید تمام کوشش مبلغان برای موفقیت آن بکار رود. حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «طاعة اللّه سبحانه لا يجوزها الا من بذل الجد و استفرغ الجهد؛ به طاعت خدای سبحان دست نیابد مگر کسی که تلاش کند و نهایت کوشش خود را به کار گیرد.»[1] این حدیث، جدیت و کوشش را در اوامر الهی به ما می آموزد. مبلغین موفق کسانی هستند که این حدیث فوق را جامه عمل می پوشانند.
مبلغین موفق به جد دنبال حل مسائل تبلیغی هستند. مثلا اگر در طو سفر تبلیغی با سوالی و شبهه ای از طرف کسی روبرو شوند، حتی در صورت ندانستن مساله، پیگیر هستند که جواب آن را بیابند و به او برسانند. مخصوصا در مواردی که حل شبهه، درگیری ذهنی را برای عده ای ایجاد کرده است. مثل حل شبهات افراد بیکاری که عدم اشتغال خود را به خدا نسبت می دهند.
مبلغین موفق کسانی هستند که اگر توانایی حل مشکلات مردم را دارند(کارهای اداری و مانند آن) نسبت به آن اهتمام دارند.

 طبعا وقتی مردم، اینگونه مبلغین پر تلاشی را ببینند، که دغدغه آنها را دارند، بسوی آنها جذب خواهند شد و چه بسا در اختلافات خود، او را مرجع خود قرار دهند.(در تبلیغ بلند مدت)
--------------
پی نوشت:
1ــ شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غررالحکم ج 7 ، ص 219

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.