تبلیغ با خانواده و بیان سبک زندگی دینی

تاریخ ارسال:ش, 02/22/1397 - 16:22
تبلیغ با خانواده
سید حسین سیدی

 همراه بردن خانواده در سفرهای تبلیغی، علاوه بر آثار معنوی، نتایج مثت دیگری نیز دارد. از جمله آنها شناساندن سبک زندگی اسلامی به مردم است.
 طبعا در این سفرهای تبلیغی خانوادگی، مردم دوست دارند بیشتر از سلوک مبلغ دین با خانواده خود مطلع شود(قناعت و صبر و...) البته ممکن است مردم، سوالات جنبی و غیر مرتبط(سوالات زناشویی) هم بپرسند که لازم است مبلغ دین و مخصوصا همسر او، هوشیاری لازم را داشته باشند.
شایسته است طلابی که با خانواده خود به تبلیغ می روند، توجه ویژه ای به سبک زندگی دینی داشته و در سخنرانی های خود، مسائلی مثل صله رحم، قناعت کردن و احترام به پدر و مادر و... را برای مردم تبیین کنند. به عبارت دیگر، روحانی مرد برای مردان، و همسر او برای بانوان، بصورت هدفمند، مصادیقی از سبک زندگی دینی را بیان کنند.
یکی از مسائل سبک زندگی دینی که رعایت نکردن آن باعث مشکلاتی برای افراد می شود، قانع نبودن افراد به زندگی خود است که به تبع آن، چشم و هم چشمی افراد نسبت به یکدیگر را در پی دارد. امام سجاد(علیه السلام) می فرماید:«رَأیْتُ الْخَیْرَ كُلَّهُ قَدِ اجْتَمَعَ فِی قَطْعِ الطَّمَعِ عَمّا فِی أیْدِی النّاس؛ تمام خیرات و خوبی‌های دنیا و آخرت را در چشم پوشی و قطع طَمَع از زندگی و اموال دیگران می‌بینم ‏‏(یعنی قناعت داشتن ).»[1]
چه بسا کسانی که زندگی متعارف و قابل قبولی دارند، اما چشم و هم چشمی آنها نسبت به دیگران، سبب حرص و جوش خوردن آنها در زندگی  شده است. اینگونه افراد، متاسفانه کم نیستند. این نکته، ظرفیت این را دارد که منبر و یا منبرهایی را به خود اختصاص دهد.
-------------
پی نوشت:
1ــ
الكافي (ط - الإسلامية) / ج ‏2 / 320


 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.